سینک آبشاری, سینک دیجیتال یا پیانویی

میخوای سینک بخری ؟سینک ظرفشویی آبشاری و سینک پیانویی از فروشگاه تایل تپپ بگیر 5 سال گارانتی داره

فروشگاه تایل تپپ سینک ظرفشویی کمترین قیمت سینک آبشاری

سینک ظرفشویی 

سینک ظرفشویی استیل، گرانیت یا شیشه ای؟ کدامیک و چرا؟

فروشگاه تایل تپپ : یکی از اعضای جدانشدنی آشپزخانه ها که خانم ها بیشتر با آن سر و کار دارند، سینک ظرفشویی است. اگر قصد خرید سینک ظرفشویی داشته باشید، اولین سوالی که با آن مواجه می شوید این است که چه جنسی بهتر است؟

ایلنا، متریال سینک، عامل اصلی تعیین کننده در پایداری سینک در استفاده روزمره از آن می باشد. هر نوع متریال دارای مزایا و اشکالاتی است که خریدار مشتاق است اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورد و بعد از اطلاع از تمام مدل های بازار، اقدام به خرید نماید. سینک های ظرفشویی از نظر جنس به سه دسته استیل، شیشه و گرانیت تقسیم بندی می شوند. در ادامه ویژگی های هر کدام از این متریال ها را برای شما توضیح می دهیم که درنهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای دیدن تصاویر و ویدیو  سینک ها و قیمت سینک ها اینجا کلیک کنید.

سینک آبشاری سینک پیانویی سینک دیجیتال سینک لانه زنبوری سینک 4 کلید سینک 5 کلید سینک 4 دکمه سینک پیانویی طلایی

ارزانترین سینک پیانویی دیجیتال لانه زنبوری اس 304 کاملترین بسته بندی
بهترین کیفیت با لیوان شور سبد لگن مایع ریز

1. سینک استیل

سینک استیل ازجمله پرطرفدارترین و پرکاربردترین ورق های سینک محسوب می شود. از ویژگی های بارز این نوع از سینک ها می توان به مقاومت بالا در برابر حرارت، شستشوی مکرر، خوردگی و رنگ زدگی اشاره نمود. سینک  استیل ضدزنگ در مقایسه با سایر متریال ها ارزان تر می باشد و از این رو در اغلب آشپزخانه ها، شاهد نصب این نوع از سینک ها هستیم. سینک  استیل دارای سه مدل توکار، روکار و زیرکار می باشند. در بین سه مدل، سینک های توکار جز پرفروش ترین ها می باشند. طراحی زیبای این مدل ها در مقایسه با مدل های روکار، قابل انکار نیست. برای نصب این نوع سینک ها، صفحه کابینت برش داده می شود و سینک از بالا بر روی چوب یا سنگ نصب می شود. اطراف سینک از قسمت زیر سینک بوسیله نوار آب بندی مخصوص (و یا چسب موم) که همراه سینک ظرفشویی در داخل بسته بندی قرار دارد، آب بندی می شود تا آب از این قسمت ها به داخل کابینت نفوذ نکند. البته بهتر است بعد از شستشوی ظروف، با یک دستمال خشک اطراف سینک را خشک کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که حساسیت زیادی به خراب شدن چوب پشت سینک دارید، مدل های روکار می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اگر صفحه آشپزخانه شما از نوع گورین باشد، سینک استیل زیرکار به کارتان خواهد آمد.

2. سینک شیشه ای

اگر زیبایی برایتان اهمیت ویژه ای دارد، پیشنهاد ما سینک های گرانیتی و شیشه ای است. جنس بدنه در سینک  شیشه ای از شیشه و جنس لگن از نوع استیل می باشد که به قسمت روی سینک که شیشه ای است، پرس شده است. ظاهر سینک شیشه ای مشکی و سفید این نوع از سینک ها، جلوه ای بسیار زیبا به فضای آشپزخانه شما خواهد داد. البته بهتر است بدانید که سینک شیشه ای به اندازه سینک های استیل در برابر ضربه، سقوط اجسام و خط و خش مقاومت کافی ندارند و همچنین احتمال جدا شدن لگن از صفحه نیز دور از انتظار نیست. با این که ادعا می شود جنس این نوع از سینک ها از نوع سکوریت نشکن می باشد، با این حال اگر آشپزخانه ای پررفت و آمد دارید، توصیه می شود از این نوع سینک ها برای آشپزخانه خود انتخاب نکنید. این مدل ها چند سالی است که در بازار کشور رونق یافته ولی به علت مشکلات فراوان این نوع از سینک ها، خرید و فروش پایینی دارند. اگر قصد خرید سینک شیشه ای دارید، حتماً قبل از خرید برای برند و گارانتیِ معتبر محصول حساب ویژه ای باز کنید.

3. سینک گرانیت

اگر از رسوب و نظافت در ظرفشویی خود خسته شده اید، به دنبال سینک ظرفشویی گرانیتی باشید. این نوع از سینک ها جزو جدیدترین های بازار می باشند که 80 درصد این نوع سینک ها را کوارتز گرانیت و 20 درصد آن را رزین تشکیل می دهد. قابلیت حفاظت ضدباکتری ،  جذب کمتر آب و گرد و غبار و همچنین نظافت کمتر از ویژگی های بارز این مدل سینک ها می باشد. این نوع از سینک ها از نظر مقاومت و احتمال شکسته شدن، مابین سینک های استیل و شیشه ای قرار می گیرند. رنگ بندی های متنوع سینک های گرانیتی ازجمله قهوه ای، دودی، کرم و بژ ظاهر زیبایی برای این دسته از سینک ها به ارمغان آورده است.

سینک گرانیتی یا استیل؟

یکی از لوازم جذاب و با استفاده ی بالا در آشپزخانه های ایرانی سینک آشپزخانه است. فرقی نمی کند که شما در آشپزخانه از ماشین ظرفشویی بهره می برید یا خیر . به هرحال شما در زمان آشپزی نیاز به شستشو های آنی دارید . در ایران سینک جزء جدانشدنی هر آشپزخانه است و خیلی از شستشوها لازم در زمان آشپزی یا میوه و سبزی و یا مهمونی های بزرگ در سینک ظرفشویی آشپزخانه انجام می شود.
اکثر سینکها از فولاد ضد زنگ با چند مدل و طرح محدود تولید می شدند. اما خوشبختانه امروزه برای انتخاب سینک گزینه های خیلی متنوعی از لحاظ جنس و طرح و رنگ وجود دارد و دیگر مجبور نخواهید بود در انتخاب سینک آشپزخانه تان محدود شوید. جنس مواد پایه ای این سینک های کامپوزیت گرانیت است. سینک های گرانیتی ظاهری شبیه سینکهای سنگی دارد اما مقاومت آن بسیار بیشتر و از لحاظ رنگ متنوع تر است.

 

مقاومت در برابر ضربه : ابتدا باید در نظر داشت که سینک آشپزخانه محلی است که احتمال ضربه های شدید یا انداخت وسایل سنگین در آن وجود دارد . پس اولین نکته ای که باید بررسی شود این است که آیا این سینک های گرانیتی تاب تحمل ضربه های شدید را دارد یا خیر. همه ما به خوبی میدانیم شدت ضربه در پاسخ این سوال تاثیر مهمی دارد. بدیهی است ضربه های خیلی سهمگین البته نباید فراموش کنیم که ضربه های خیلی شدید در سینک های استیل باعث غر شدگی سینک می شود و در برخی موارد حتی احتمال سوراخ شدن سینک وجود دارد اما سینک گرانیتی در برابر ضربه مقاومت بالاتری دارد. البته امیدواریم قصد مقاومت سنجی سینک گرانیتی با چکش را نداشته باشید !
مقاومت در برابر خراشیدگی : سینکهای استیل در اثر برخورد اجسام نوک تیز دچار خراش می شوند و این خراشها ظاهر سینک را به مرور تحت تاثیر قرارداده و براقیت سینک استیل از بین خواهد رفت. حال آنکه سینک گرانیتی با کیفتهای مختلفی در بازار موجود می باشد و هرچقدر تراکم ذرات این سینکها بیشتر باشد دوام بیشتری دربرابر خراش خواهد داشت . در هر حال سینکهای گرانیتی از این نظر نسبت به سینکهای استیل برتری دارند. البته دقت داشته باشید استفاده از اجسام نوک تیز یا سیم ظرفشویی برای نظافت سینک به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
تنوع طرح : با توجه به خاصیت جنس سینکهای گرانیتی تنوع مدل در سینک گرانیتی بسیار بیشتر از سینکهای استیل است .در واقع نوع جنس این محصولات این امکان را فراهم نموده است که انواع مختلفی از انحنا و خمیدگی در سینک توسط تولید کننده ایجاد شود. حال تنوع جنس مورد استفاده در سینک گرانیتی تنوع طرحها را در این دسته از سینک  ها بیشتر می نماید.

 

تنوع رنگ :
امروزه در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ، رنگها نقش مهمی را ایفا می نمایند و در واقع رنگ به جزء جدانشدنی از طراحی های دکوراسیون تبدیل شده است. تنوع رنگ در سینکهای گرانیتی در کنار تنوع طرح به شما این امکان را میدهد که هیچ ایده ای غیر قابل دسترس نباشد. نکته مهم دیگر این است که تنوع سینک گرانیتی آشپزخانه به حدی است که گزینه های زیادی را برای انواع اشپزخانه  کلاسیک یا مدرن فراهم می نماید.

 

 

مقاومت در برابر حرارت : نکته مهم در نگهداری سینکهای آشپزخانه چه استیل و چه گرانیت ، مراقبت از آنها در برابر حرارت است. مقاومت به حرارت در سینکهای گرانیتی بسیار بیشتر از سینکهای استیل است . اما توصیه می شود برای طول عمر بالاتر سینک از گذاشتن ظرف داغ به طور مستقیم داخل سینک ، خودداری نمایید
نصب سینک گرانیتی : نصب سینکهای گراتینی پیچیدگی خاصی ندارد و مشابه سینکهای استیل نصب می شوند و تنها نکته با اهمیت در اینخصوص وزن بیشتر سینکهای گرانیتی نسبت به سینکهای استیل است. نیاز است برای نصب ساپورت قویتری شوند. توصیه ما به شما این است از نصابهای حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید تا خیالتان راحت باشد.

 

تمیز کردن سینک : بهداشت خانواده با سینک آشپزخانه ارتباط تنگاتنگی دارد پس لازم است همیشه عاری از هر گونه آلودگی باشد . به منظور تمیز کردن سینکهای گرانیتی بهترین گزینه استفاده از ابر نرم و کمی (نصف لیوان) وایتکس یا تاید محلول در آب می باشد که لگن سینک از آن پر شده است . توجه داشته باشید استفاده زیاد از مواد شیمیایی نظیر وایتکس و … به سینک شما اسیب می رساند و باعث کدر شدن رنگ آن می شود. اکنون با خصوصیات کلی سینک گرانیتی آشنا شده اید ،
سینک گرانیتی تیره رنگ ، جذاب با عمر کوتاه ! سینکهای گرانیتی سیاه اعم از  سینک براق و سینک مات در آشپزخانه جذابیت خاصی ایجاد می کند اما متاسفانه لکه های رسوب آب و یا صابون و یا هرلکه ای روی این سینک ها ظاهر نازیبایی ایجاد می نماید. پس توصیه ما به شما این است که تا حد ممکن سینک گرانیتی مشکی یا تیره خرید ننماید . اگر انتخاب شما سینک تیره رنگ بود برای حفظ ظاهر آن می بایست بعد از هربار استفاده با دستمال حوله ای سطح آنرا کاملا خشک نمایید تا هیچ اثری از لکه ها باقی نماند.

 

سینک گرانیتی  :
سینک از آن دسته از تجهیزات آشپزخانه است که پس از هربار تعویض کابینت یا منزل امکان استفاده مجدد یا جا به جایی از آن وجود ندارد پس توصیه ما به مشتریان این است که در انتخاب سینک آشپزخانه ، قیمت آن را نیز مدنظر قراردهند تا انتخابی مقرون به صرفه داشته باشید و قیمت بالای سینک الزاما دلیل بر کیفیت بالای آن نیست.
سینکهای گرانیتی سینی دار : وجود سینی به صورت یکپارچه در سینکهای آشپزخانه به شما کمک می کند تا از آن به عنوان خشک کن استفاده کنید و برای جمع آوری قطرات آب نیز مشکلی نداشته باشید و حتی می توانید بدون نگرانی از خیس شدن کابینتها سبد ظروف ابکشی شده یا میوه های شسته شده را بروی سینی قراردهید.
سینک گرانیتی دولگنه یا سینک گرانیتی تک لگنه : سینکهای گرانیتی دولگنه این امکان را برای شما فراهم می کند تا ظروف کثیف را در یک لگن قرار دهید و پس از آغشته نمودن آنها به کف به لگن دیگری منتقل نمایید تا آبکشی نمایید. سینکهای تک لگنه گرانیتی برای آشپزخانه های کوچک گزینه مناسبی است که البته برخلاف ابعاد آن چون هزینه ساخت آن بالاست از قیمتهای نسبتا بالاتری برخوردار است.

 

فروشگاه آنلاین تایلتپ نماینده فروش شیرآلات , هود , سینک و گاز از برند های مختلف می باشد جهت فروش و مشاوره پس از بازدید از سایت با شماره 09177165694 تماس بگیرید.

فروشگاه آنلاینwww.tiletap.ir, اینستاگرام  Tiletap.ir

لطفا نظر بدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *