شیرآلات

زیباترین شیرآلات آشپزخانه و سرویس بهداشتی وارداتی زیبا و بادوام در فروشگاه آنلاین تایل تپ

شیر ظرفشویی وارداتی زیباترین شیرآلات آشپزخانه

راهنمای انتخاب شیر و شیلنگ آفتابه سرویس

زیباترین شیرآلات آشپزخانه

برای دیدن قیمت محصولات شیرآلات و پنل دوش ها  اینجا و برای دیدن انواع سینک آبشاری اینجا کلیک کنید.

 

شیر روشویی پایه بلند شیر روشویی مشکی طلایی و کروم شیر دستشویی پایه بلندadev

به طور کلی شیر  آفتابه یک نوع  شیر دیواری قرار میگیرندیعنی مستقیما به دیوار متصل میشوند.

شیر توالت به دو صورت کلاسیک و اهرمی تولید میشوند .در برخی از مناطق با توجه به عدم نیاز به آب گرم در سرویس بهداشتی از شیر تکی استفاده میشود.این مدل شیر آفتابه در دسته شیر های پیسوال قرار میگیرد.شیر  کلاسیک از دو اهرم جداگانه برای هر کدام از ورودی های سرد و گرم استفاده میکند.تنظیم دما و فشار آب در این مدل شیر ها سخت تر  از مدل اهرمی صورت میگیرد و عموما مصرف آب بالاتری به نسبت شیر های اهرمی دارند.

در مدل های اهرمی از یک اهرم همزمان برای تنظیم دما و فشار آب استفاده میشود.هر چه اهرم را به سمت راست متمایل کنیم دمای آب پایین تر و هرچه به سمت چپ متمایل کنیم دمای آب بالاتر میرود.فشار آب نیز بابالا بردن اهرم بیشتر میشود.

شیر آفتابه دارای یک خروجی در زیرخود هستندکه در دو سایز ۲/۱ اینچ و ۴/۳ اینچ تولید میگردد.ر برخی مدلهای اهرمی اهرم روی تنه شیر واقع شده.این مدل ها چنانچه برای توالت فرنگی استفاده شوند امکان آن وجود دارد که در زمان نشستن و برخاستن با برخورد پا باز شود. چنانچه محل نصب شیر به توالت فرنگی نزدیک باشد باید از شیر هایی که اهرم آنها مقابل شیر است استفاده نمود.

برخورد پای فرد استفاده کننده شیر توالت در توالت ایرانی کمتر است.هرچه کارتریج مورد استفاده در شیر بزرگتر باشد میزان آب خروجی از شیر بالاتر است.به طور خلاصه اگر فشار آب پایین باشد باید از شیر آفتابه با کارتریج بزرگتر استفاده نمود.

کارتریج

متناسب با شیر آفتابه نیاز به خرید شیلنگ توالت نیز وجود دارد.به طور استاندارد شیلنگ توالت به طول ۱۲۰ سانتی متر میباشد و در دو مدل استیل و پلاستیکی تولید میگردد.

 

شیلنگ توالت استیل از یک تیوب انعطاف پذیر و یک محافظ فنری شکل از جنس استیل تشکیل شده است.

شیلنگ توالت پلاستیکی (آنتی باکتریال) از یک تیوپ ضخیم بدون نیاز به محافظ تشکیل شده است.

ضعف شیلنگ های استیل جذب مواد محیطی در سرویس بهداشتی می باشد.شیلنگ های پلاستیکی جذب مواد محیطی را ندارند ولی از مقاومت کمتری بر خوردار هستند.طول عمر شیلنگ توالت وابسته به قطعات آنهاست.

هر شیلنگ توالت از قطعات ریز تشکیل شده است که بسته به جنس قطعات از کیفیت و طول عمر بالاتری برخوردارند.

مهره اتصال به تنه

این قطعه میتواند از جنس برنج،پلاستیک،زاماک باشد.که برنج از همه باکیفیت تر و زماک از همه بی کیفیت تر میباشد.

مهره اتصال به تنه

تیوب شیلنگ

هر چه ضخامت این قطعه بالاتر باشد طول عمر شیلنگ بالاتر خواهد بود.این قطعه از جنس پلاستیک ساخته میشود و متریال مورد استفاده قرار گرفته در تولید آن نیز بر طول عمر شیلنگ توالت موثر هست.

تیوب شیلنگ

محافظ تیوب

این قطعه عموما از جنس استیل میباشد .هرچه وزن این قطعه بالاتر باشد نشان از ضخامت بیشتر ورق استیل مورد استفاده میباشد و باعث انتقال آسیب کمتری به تیوب میشود.

میزان تراکم فنر وآلیاژ استیل مورد استفاده قرار گرفته در این قطعه نیز بر کیفیت و مقاومت کلی آن موثر است.

همچنین این قطعه میتواند آبکاری شده و یا پولیش شده باشد که مدل آبکاری شده از درخشش  بالاتری برخوردار است

محافظ تیوب

لیوانی

این قطعه نیز همانند مهره اتصال میتواند از جنس برنج ،پلاستیک و زاماک باشد.برنج دارای بیشترین مرغوبیت و زاماک کمترین مرغوبیت را دارند.

لیوانی

پرلاتر

این قطعه وظیفه مخلوط کردن آب و هوا را به عهده دارد و معمولا از جنس پلاستیک می باشد.در شیلنگ های مرغوب تر از یک پرلاتر محکم و قابل تمیز شدن استفاده میشود در حالیکه در مدل های بی کیفیت تر تنها از یک توری پلاستیکی معمولی  برای این منظور استفاده میشود.

پرلاتر

قلاب اتصال

این قطعه عموما از جنس پلاستیک تولید میشود که جنس آن در مدلهای مرغوبتر پلاستیک آبکاری شده و در مدل های ارزانتر پلاستیک معمولی بدون آبکاری میباشد.

قلاب اتصال

در برخی شیلنگ های توالت در انتهای شیلنگ به جای پرلاتر یک شات آف نصب شده است.روی این قطعه یک دکمه بزرگ وجود دارد.

این مدل از شیلنگ های توالت عموما برای توالت فرنگی استفاده میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *