شیرآلات

شیر پایه بلند کروم سفید مشکی و طلایی وارداتی برنج خالص

شیر ظرفشویی وارداتی زیباترین شیرآلات آشپزخانه

بهترین شیر روشویی برای انواع سرویس بهداشتی

شیر پایه بلند کروم سفید مشکی

اخیرا  روشویی ها از حالت قدیمی به کابینت روشویی تغییر پیدا کرده و  روی کابینت ها سنگ روشویی به اشکال مختلف کار گذاشته شده است که  انتخاب شیر روشویی را برای کدبانوی خانه متفاوت ساخته است.  شیر روشویی های انتخابی جهت سنگ روشویی هایی که تخت هستند و یا درون کورین یا کابینت قرار گرفته اند پایه کوتاه دارد و انتخاب راحت تری نسبت به روشویی های کاسه ای گرد ، بیضی و یا مستطیلی  دارند که باید از نوع شیر پایه بلند انتخاب شوند.

شیرآلات ساختمانی را میتوان از نظر رنگ و جنس  به دو دسته تقسیم کرد، زمانی که میخواهید شیرآلات بهداشتی خریداری کنبهتر است بدانید که جنس شیرآلات مهمترین نکته ای است که باید به آن توجه کنید. چرا که جنس شیرآلات بهداشتی علاوه بر دوام به طور مستقیم با سلامتی ما نیز در ارتباط است.

شیرآلات بهداشتی از نظر جنس، ظاهر و عملکرد به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند. قبلا به بررسی انواع شیرآلات بهداشتی از نظر ساختار داخلی و نحوه عملکرد و ساختار ظاهری پرداختیم که با کلیک بر روی لینک های زیر می‌توانید آنها را مطالعه کنید.

برای مشاهده شیرآلات و قیمت های شیرآلات ئ پنل دوش های جکوزی دار و پیانویی اینجا  و سینک های آبشاری اینجا کلیک کنید.

در این مقاله نیز به بررسی انواع شیرآلات بهداشتی از نظر جنس بدنه خواهیم پرداخت، تا در هنگام خرید شیرآلات برای منزل تان بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

شیرآلات بهداشتی در آشپزخانه، حمام، دستشویی و حتی حیاط ساختمان نصب می شوند. این تجهیزات، بسیار پرکاربرد بوده و در طول روز به دفعات زیاد مورد استفاده قرار می گیرند.

آنها از نظر شکل، طرح، رنگ، نوع عملکرد و جنس با هم تفاوت دارند. یکی از مهمترین فاکتورها در هنگام انتخاب این دسته از محصولات، جنس شیرآلات بهداشتی است.شیرآلات بهداشتی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است.

برای خرید شیرآلات باید به موارد زیر توجه کنید و آن  توجه به جنس محصولات می باشد. اکنون  جنس شیرآلات بهداشتی و مزایا و معایب هر کدام را ارزیابی می کنیم.

 

در بازار انواع برندهای تولید کننده شیرآلات را می بینید که یکی از دلایل تفاوت شدید قیمت‌ها بین شیرآلات ساختمانی همین تفاوت در جنس متریال به کار رفته در ساخت آن‌هاست. همچنین مهم‌ترین عاملی که بر روی ماندگاری شیرآلات ساختمانی تاثیر می‌گذارد، جنس آن‌هاست.

آنچه که ما در ظاهر یک شیر آب می بینیم، جنس اصلی سازنده شیرآلات نیست. بلکه فقط روکش بدنه آن را مشاهده می کنیم. بنابراین اگر بخواهیم مواد سازنده شیرآلات بهداشتی را بشناسیم و مقایسه کنیم، باید جنس بدنه اصلی و جنس روکش آنها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

اگر شیرآلات سربی به خوبی آبکاری نشوند پس از مدتی به دلیل قرار گرفتن در معرض آب آلودگی های خطرناک ایجاد می کنند که برای سلامتی انسان مضر است. در حال حاضر به دلیل بهداشتی نبودن فلز سرب اکثر کارخانجات تولید کننده شیرآلات از آلیاژ برنج برای ساخت این محصول استفاده می کنند.

کلیه مواد مصرفی در ساخت شیرآلات بهداشتی از جنس فلز هستند زیرا در تماس با آب هستند و باید از جنسی انتخاب شوند که در مقابل دمای ۹۰ درجه سانتیگراد و محیط استفاده مقاوم باشدر هنگام خرید شیرآلات باید توجه کرد که جنس شیر ها مخصوصا شیر ظرفشویی و روشویی  بگونه ای باشد که بمرور زمان دچار خوردگی و بدنبال آن ورود این مواد زائد به بدن ما نشوند. همچنین نباید سمی بوده و هیچگونه تغییر در کیفیت ظاهر و رنگ، بو و طعم آب آشامیدنی مصرفی ایجاد کنند. در ضمن نباید منجر به رشد باکتری‌ها و به خطر انداختن سلامت انسان شوند.

جنس شیرآلات بهداشتی که در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، اغلب از جنس سرب خشک یا آلیاژهای برنجی بوده که با روکش های مختلف ظاهری متفاوت پیدا کرده اند. سرب از نظر بهداشتی مورد تایید نیست و با گذشت زمان دچار خوردگی می شود.

 

آبکاری تاثیر بسیاری در مقاومت و طول عمر شیرآلات ایفا می کند. پوشش خارجی یا همان روکش شیرآلات نیز معمولا از جنس مس، برنج، استیل و یا برنز است که از بین آنها  برنج بهترین و استیل پر کاربردترین روکش است و سایر متریال ها به صورت سفارشی مورد استفاده قرار می گیرند.

در حال حاضر آبکاری PVD بهترین نوع آبکاری شیرآلات است که در آن قسمت خارجی شیرآلات توسط اتم های باردار فلز مورد نظر بمباران شده و به طور شیمیایی پوشیده می شود.

این فرآیند رسوب سازی با بخار نام دارد که علاوه بر بالا بردن کیفیت و افزایش طول عمر شیرآلات، کیفیت آن در مقابل ساییدگی، خوردگی، زنگ‌زدگی و ده‌ها مورد دیگر تضمین خواهد شد.

 

جنس شیرآلات از سرب خشک

سرب خشک بدترین ماده برای تولید شیرآلات است، چرا که سرب خشک برای سلامتی ضرر دارد. سرب خشک دوام کمی داشته و خیلی زود خرد یا شکسته می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه اگر روکش سرب از بین برود، ترکیب سرب با آب آشامیدنی سلامتی انسان را به خطر می اندازد.

همچنین اگر در بخش هایی از شیر که با جریان آب در تماس است از سرب استفاده شود، در گذر زمان و در اثر فرایند خوردگی از سطح مربوطه جدا شده و با جریان آب وارد بدن انسان می شود. این نوع شیرآلات در اثر تماس مداوم با آب دچار پوسیدگی و خردشدگی می شوند.

به همین دلیل این نوع شیرآلات از نظر استاندارد مورد تایید نیستند و غیر بهداشتی محسوب می‌شوند. از آنجایی که شیرآلات از جنس سرب خشک سنگین هستند، به راحتی از شیرآلات برنجی قابل تشخیص نیستند. این در حالی است که قیمت شیرآلات از جنس سرب خشک پایین است.

 

 

 

شیرآلات تمام استیل

برخی دیگر شرکت های تولید کننده  انواع شیرآلات بهداشتی، تمام اجزای محصولات خود را از فولاد ضد زنگ یا استیل می سازند.

استیل ضد زنگ بسیار مقاوم است و طول عمر بالایی دارد. از نظر ظاهری زیبایی بیشتری دارد. دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند. آسیبی به سلامت بدن نمی رسانند. اما از نظر هزینه تمام شده، بیشترین قیمت را دارد.

 

شیرآلات سرامیکی (چینی)

شیرآلات سرامیکی طرح های خاص و جذاب دارند، اما در عین حال قیمت بالایی داشته و آسیب پذیر هستند. این شیرآلات بسیار لوکس بیشتر تزئینی هستند تا کاربردی و نگهداری از آنها بسیار دشوار است. چرا که با کوچکترین ضربه ای ممکن است لب پَر شوند و یا حتی  بشکنند.

شیرآلات پلاستیکی

شیرآلات پلاستیکی معمولاً سبک هستند و به نسبت قیمت پایینی دارند. شیرآلات پلاستیکی با گذشت زمان کدر می شوند و چرک و آلودگی را به خود جذب می کنند. همچنین، در اثر سرد و گرم شدن در طول زمان ترک بر می دارند و در نهایت می شکنند.

 

جنس شیرآلات از برنج

متداول ترین جنس شیرآلات بهداشتی که برای ساخت انواع شیرآلات به کار می رود، «آلیاژ برنج» است. در واقع می توان گفت آلیاژ شمش برنج استاندارد بهترین ماده ای است که می تواند برای تولید شیرآلات مورد استفاده قرار گیرد. شیرهایی که بدنه اصلی آنها برنجی است و با استفاده از روکش هایی از جنس مواد مختلف آبکاری می شوند.

آلیاژ برنج در واقع ترکیب میزان مشخصی از مس و روی می باشد. درصد زیادی از شیرآلات بهداشتی موجود در بازار از جنس برنج هستند. بهترین شمش برنج باید ۵۸ تا ۶۰% مس، زیر ۲.۵% سرب و حدود ۳۸% روی داشته باشد و مقداری ناخالصی که اجتناب ناپذیر است.

مطابق استاندارد باید تمام قسمت‌های فلزی بکار رفته در ساخت شیرآلات بهداشتی (به استثنای دستگیره) از آلیاژ برنج باید باشند. همچنین قطعات در تماس با آب نباید از آلیاژ برنجی با بیش از ۲/۵ درصد سرب باشد.

 

پنل شاور ماساژوردار حماممانیتوردار

پنل دوش ماساژوردار حمام

 

 

 

 

 

شیر ظرفشویی

برنج خالص

 

 

برنج از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. احتمال خوردگی آن در صورت تماس با آب، کمتر است و از این رو آسیبی بر سلامت بدن نمی زند. مس موجود در این نوع شیرآلات، به آنها خاصیت میکروب کشی می دهد.

همچنین دوام آلیاژ شمش برنج بالاست و از مقاومت بالایی برخوردار است و طول عمر بیشتری دارد. علاوه بر این قیمت مناسبی دارد.

 

برای خرید بهترین نوع شیرآلات می توان فروشگاه های حضوری و یا  اینترنتی خریداری نمود، فروشگاه اینترنتی tiletap.ir  از دسته فروشگاه اینترینتی وارداتی  می باشد که شیرآلات تولید داخل از جمله  شیرآلات پلیکان  وتولید  خارج  از جمله شیرآلات وارداتی را به فروش و در معرض دید مشتریان قرار داده است ،  شیرهای وارداتی این فروشگاه از آلیاژ تمام برنج خالص ساخته و تولید شده است که  برا ی مشاهده انواع شیرآلات روی لینک زیر کلیک و شیر روشویی پایه کوتاه، پایه بلند، شیر ظرفشویی دومنظوره ، شیر شاوری آبشاری  در رنگ ها طلایی ، کروم، مشکی و سفید و همچنین انواع لیوان شور  و شیر شاوری تک قابل نصب روی سینک هایی که جدید هم نیستند را مشاهده نمایید.

 

جهت پشتیبانی با 09177165694 تماس حاصل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *