دسته‌بندی نشده

زیباترین شیر پایه بلند طلایی سفید کروم مشکی بهترین شیرآلات وارداتی بینظیر برنج خالص

زیباترین شیر پایه بلند ، شیر روشویی سفید طلایی جدیدترین در بازار

 

 

راهنمای خرید انواع شیرآلات

چگونه شیرآلات مناسب و دلخواه خود را خریداری کنیم؟

زیباترین شیر پایه بلند

در انتخاب شیرآلات علاوه بر بعد زیبایی شناسی و لوکس بودن، به نحوه عملکرد آنها نیز باید توجه کرد.
اولین مورد در انتخاب شیرآلات کارتریج یا مغزی است که جهت باز و بسته کردن جریان آب استفاده می‌شود، کارتریج باکیفیت در شیرآلات باعث بیشتر شدن طول عمر آنها میشود.
یک شیر خوب معمولا از وزن بالایی برخوردار است. اگر درمورد کیفیت شیر مردد هستید و وزن آن‌را نمی‌دانید، آن‌را در دست گرفته و سنگینی آن را با شیرهای دیگر مقایسه نمایید. شیرهای سنگین‌تر، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. آن دسته از شیرآلاتی که دارای بدنه برنجی ضخیمی هستند(شیرهای سنگین)، دوام بیشتری دارند و کمتر نیاز به تعمیر دارند. این شیرها در برابر فرسایش و خوردگی ناشی از جریان آب (بویژه آب‌های دارای املاح زیاد) مقاوم‌تر می‌باشند البته قیمت این شیرها نسبت به باقی شیرآلات بیشتر است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در بلند مدت، خرید یک شیر گران و با کیفیت، به صرفه‌تر از خریدن یک شیر بی کیفیت و ارزان است، زیرا در طی زمان هزینه نگهداری شیر بی‌کیفیت، بالا خواهد بود.

برای دیدن انواع شیرالات وارداتی بینظیر در فروشگاه تایل تپ اینجا کلیک کنید
جنس شیرآلات
به صورت کلی باید گفت که همه شیرآلات از دو جنس آلیاژ برنج یا سرب خشک، ساخته می‌شوند و تنها روکش‌ آن‌ها است که موجب تفاوت‌ ظاهری در آنها می‌شود. البته برنج بهتر از سرب خشک عمل می‌کند؛ چرا که سرب خشک پس از مدتی به خورد آب می‌رود و برای کسی که از آن شیر آب، مصرف خوراکی دارد مضر است. ایراد دیگر آن هم این است که سرب سریع‌تر از جنس برنجی شکسته و پوسیده می‌شد.

ضخامت آبکاری
مسئله مهم بعد از جنس فلز شیرآلات، ضخامت آبکاری است. هرچه کیفیت آبکاری بهتر باشد شیرآلات دیرتر فرسوده می‌شوند. به طور مثال اگر شیرآلاتی دارای آبکاری ۲۵ میکرونی باشد و روکش آن هم استیل واقعی باشد از نظر کیفیت عمر بسیار طولانی خواهد داشت.
روکش‌هایی که برای شیرآلات بیشتر استفاده می‌شوند عبارتند از: کروم، نیکل، برنج، برنز، مس و استیل که از این میان روکش کروم کاربرد بیشتری دارد؛ زیرا هم مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی دارد و هم به خاطر ظاهرش کمتر لکه‌های آب را نشان می‌دهد. سایر رنگ‌ها مانند برنز یا مس، تنها آبکاری برنز و مس هستند و بیشتر جنبه تنوع بخشی دارند و به خاطر رنگ زرد یا قرمزی که دارند حس نوستالژیک به خریدارها می‌دهند.

انواع شیرآلات در بازار بر اساس طریقه مصرف:
1- نوع اهرمی (دستی)
شیر های تک دستگیره اهرمی
2-  شیرآلات کلاسیک (دو فلکه‌ای)
3-شیرآلات پدالی
4- شیرهای الکترونیک
شیرآلات چشمی (سنسور دار)
شیرآلات لمسی
شیرآلات ترموستاتیک

انواع شیرآلات بر اساس طریقه نصب:
• شیرآلات توکار
• شیرآلات روکار

1- نوع اهرمی (دستی)
در شیرهای اهرمی حرکت اهرم به یک ‌طرف برای آب داغ و به‌ طرف دیگر برای آب سرد و حد وسط آن، جهت دمای متوسط آب است.

شیر های تک دستگیره اهرمی:
در شیرهای تک دستگیره اهرمی کم و زیاد کردن (باز و بسته کردن) جریان آب، از طریق حرکت دسته به بالا و پایین انجام می‌شود و عمل تنظیم گرمی یا سردی آب نیز به وسیله حرکت افقی به راست و چپ صورت می‌گیرد.
مزایا:
• برای نصب تنها به وجود یک حفره برروی سینک نیاز است.
• امکان کار کردن با آن تنها با یک دست میسر است.
• این نوع شیر اغلب دارای علم بلند و قوس دار می‌باشد که برای پر کردن ظرف بزرگ نظیر قابلمه بسیار مفید است.
ضعف این نوع شیر این است که دقت کمتری در تنظیم درجه حرارت آب در شیرهای تک دستگیره نسبت به شیرهای دارای دو دستگیره وجود دارد.

2- کلاسیک (دو فلکه‌ای)
امروزه شیرهای کلاسیک با حالت نوستالژی گونه‌ای در مدل‌های لوکس (معمولا به رنگ‌های برنجی و برنزی) تولید می‌شوند.
این شیرها بیشتر برای مکان‌هایی که فشار آب کم است مناسب می باشد.

3- شیرهای پدالی:
برای اماکن عمومی مثل فرودگاه‌ها، مدارس، مراکز پزشکی، و مساجد و…. شیرهای پدالی و چشمی، مناسب‌ترین شیرهای بهداشتی هستند. این دسته از شیرها با حذف تماس دست، علاوه بر کاهش مصرف آب و انرژی ، مانع از انتقال بیماری‌های عفونی و پوستی دربین افراد می‌شود. یکی از مزایای شیرهای پدالی نسبت به شیر چشمی عدم نیاز آن به برق و باتری است.

4- شیرآلات الکترونیک
شیرآلات الکترونیکی به جهت نحوه قطع و وصل آب در این نوع از شیرآلات، حداکثر صرفه جویی در مصرف آب را موجب می شود. به طوری‌که نصب شیر هوشمند در خانه‌ها موجب کاهش ۷۰ درصدی مصرف آب شده است که این میزان در اماکن عمومی به ده برابر رسیده است. رعایت بیشتر بهداشت عمومی به جهت عدم تماس مستقیم دست با شیر از ویژگی‌های مثبت شیرهای الکترونیکی محسوب می‌شود.

 

 

شیرآلات چشمی (سنسور دار)
شیرهای چشمی به وسیله وبلاتور هوا را داخل آب می‌کند و آب را بصورت حباب بیرون می‌ریزد، و اینگونه صرفه جویی بیشتری در مصرف آب می‌شود. کار شیرآلات سنسوردار بر مبنای ارسال و دریافت نور مادون قرمز است، به این معنی که کاملاً الکترونیکی بوده و بدون تماس دست و تنها با قرار گرفتن دست مصرف کننده در میدان دید سنسورهای مادون قرمز شروع به کار می‌کنند و همینطور امکان استفاده همزمان از برق و باتری را دارند و در صورت قطع برق از باتری استفاده می‌شود. نکته قابل توجهی که این شیر دارد این است که در صورتی که یک جسم، ثابت در مقابل سنسور قرار گیرد بعد از مدت زمان مشخصی مثلاً 45 ثانیه جریان آب قطع می‌شود.
در مورد شیرهای چشمی می‌توان از باتری به جای برق استفاده کرد ولی قیمت شیرهای چشمی نسبتا گران است.
نقاط ضعف:
• قیمت بالا
• نیاز به باتری
• احتمال خرابی حسگر
شیرآلات لمسی:
در این دسته از شیرآلات با لمس هر نقطه از شیر جریان آب وصل و یا قطع می گردد و بیشتر برای شیرهای ظرفشویی کاربرد دارد.

شیرآلات ترموستاتیک:
این شیر قابلیت ثابت نگه داشتن درجه حرارت آب خروجی را دارد. با تنظیم ترموستات روی یک درجه حرارت، هنگامی که جریان آب چندین مرتبه قطع یا وصل گردد، همچنان ترموستات درجه تنظیم شده را حفظ می‌کند.

ست شیرآلات

شیرآلات بهداشتی شامل شیر سینک (ظرفشویی)، شیر آفتابه (توالت)، شیر روشویی (دستشویی)، شیردوش(حمام)، شیر اتصال می‌شود.

شیر سینک
شیر ظرف‌شویی به‌صورت علم ثابت یا شاوری در سه نوع متصل به سینک، رو کابینتی و دیواری در بازار موجود می‌باشد.
شیرهای شاوری
شیر ظرفشویی شاوری که قابلیت جابجایی سردوش را دارند موجب آسان تر شدن شست و شوی ظروف و سینک ظرفشویی می‌شود.
شیر فنری:
شیرآلات فنری جهت شست و شوی آسان تر به ‌کار می‌رود.
شیر سینک دو منظوره:
این شیر علاوه بر استفاده جهت شست و شو، امکان اتصال به دستگاه تصفیه آب را نیز دارد.

شیر روشویی ( پایه بلند و کوتاه):
شیر روشویی در دو نوع پایه‌بلند و پایه کوتاه وجود دارند و شما با توجه به اینکه از چه مدل سنگ روشویی استفاده می-کنید (روکابینتی، روسنگی، زیر سنگی) می‌توانید شیر روشویی خود را انتخاب کنید.

شیر دوش:
جهت خرید یک شیر دوش مناسب بهترین گزینه شیر دوش با ضخامت آبکاری بالا است که به جهت تماس زیاد شیر دوش با آب، دیرتر دچار فرسودگی شود.

شیر آفتابه:
شیر آفتابه (شیر توالت): جهت خرید یک شیرآفتابه مناسب بهتر است که یک شیر با وزن و ضخامت آبکاری بالا انتخاب نمایید که از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

علم دوش:
مصرف کننده عزیز شما علاوه بر شیر حمام به یک علم دوش نیاز دارید. علم دوش‌ (تک‌ کاره یا دو کاره) در انواع علم دوش ثابت و علم دوش متحرک ( با قابلیت جدا شدن از جای خود ) در بازار ارائه می-شود.

شیر اتصال:
شیر اتصال وسیله‌ای کوچک است که در انتهای خروجی لوله کشی آب نصب می شود تا برای وسایلی همچون ماشین لباسشوئی و شیر ظرفشوئی و … مجبور نباشیم آب کل ساختمان را قطع نماییم. همچنین کاربرد شیر اتصال، بسته یا باز نگه داشتن وضعیت آب و تنظیم فشار آب خروجی از لوله به میزان دلخواه است.
لوازم جانبی شیرآلات شامل: شیر اتصال، انواع شلنگ، علم شیر، گوشی دوش

رنگ شیرآلات:
شیرآلات با روکش کروم
کروم به دلیل ست شدن آسان با وسایل دیگر و قیمت پایین آن نسبت به باقی شیرآلات، از فروش بیشتری برخوردار است.
مزایا:
• کروم در کل ارزان ترین روکش است.
• تمیز کردن و نگهداری آن بسیار آسان است.
• در برابر جریان آب مقاومت نسبتاً خوبی دارد.
• به آسانی در بازار یافت می شود.
• با لوازم و تجهیزات جانبی دیگر به راحتی ست می شود.
معایب:
اثر انگشت و لکه‌های آب را نشان می‌دهد.
سبک‌ها: تقریبا در هر سبکی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
شیرآلات مشکی:
در طی دهه‌های پیشین با به وجود آمدن سبک‌های متفاوت، به مرور زمان رنگ‌های مدرن برای شیرآلات ارائه شده است، مثل رنگ سیاه. اگر بخواهید یک تغییر دکوراسیون قابل ملاحظه انجام دهید یا تنها یک تغییر کوچک اعمال کنید، رنگ سیاه مات گزینه‌ای مناسب برای شما است.
مزایا:
• به راحتی تمیز می‌شود.
• لکه آب و اثر انگشت را نشان نمی‌دهد.
• هماهنگی آسان با سایر لوازم.
معایب:
• در بازار آسان یافت نمی‌شود.
• نسبت به روکش های معروف دیگر مانند کروم و نیکل رنگ شده گران‌تر است.

شیرآلات سفید:
اگر می‌خواهید سرویس بهداشتی درخشان و همیشه تمیز داشته باشید شیرآلات سفید رنگ انتخاب مناسبی است، که هم با رنگ‌های سفید و هم با رنگ‌های متضاد دکوراسیون خانه و سرویس بهداشتی شما ست می‌شود. روکش سفید از جنس پلاستیک مقاوم یا چینی است.
مزایا:
آسان تمیز می‌شود. اثر انگشت و لکه‌های آب را نشان نمی‌دهد.
معایب:
شیرآلات چینی شکننده‌تر از فلز و گران هستند.

شیرآلات با روکش طلایی:
این روکش ظاهری لوکس به فضای شما می دهد. شما می‌توانید با خرید شیرآلات با روکش طلایی از مزایای آن مانند تمیز کردن آسان، مقاومت شیر در برابر فرسایش ناشی از جریان آب بهره‌مند شوید. از معایب رنگ طلایی این است که از روکش های دیگری مثل کروم و نیکل رنگ شده گران تر است.

شیرآلات با روکش برنز:
شیرآلات با روکش برنز ظاهری سنتی به حمام و سرویس بهداشتی شما می‌دهد. در برابر فرسودگی ناشی از جریان آب مقاوم است. آسان تمیز می‌شود و در بازار موجود است. به راحتی با لوازم دیگر ست می شود. لکه های آب و اثر انگشت را نشان نمی دهد. از معایب این رنگ می‌توان به گران تر بودن آن نسبت به روکش های دیگری مثل کروم و نیکل رنگ شده اشاره کرد.

شیرآلات با روکش رز گلد:
شیرآلات رزگلد با داشتن رنگ ملایم، با سبک‌های مختلف تطبیق پذیر می شود. در برابر فرسودگی مقاوم است و تمیز کردن و نگهداری آن آسان است. لکه ی آب و اثر انگشت را نشان نمی دهد. از معایب این محصول ‌می‌توان به کمیاب و گران بودن آن اشاره کرد.

 

بهترین جدیدترین  و ارزانترین انواع سینک آبشاری ، شیر ظرفشویی ، شیر روشویی پایه کوتاه و پایه بلند و هود و گاز رئال در فروشگاه اینترنتی تایل تپ موجود  می باشد برای دیدن لیست  قیمت روی سایت تایلتپ www.tiletap.ir  کلیک کنید و یا با پشتیبانی 09177165694 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *